1. از بین بردن چروک پیشانی: کف دست چپتان را به پیشانی خود ببرید و آن را به طرزی دایره وار روی آن بکشید. سپس دستتان را بالای سر برده و پشت گردنتان را بکشید. سپس مچ و انگشتانتان را در هوا تکان دهید. این دست کشیدن و تکان دادن را چند بار تکرار کنید. این ضربه های دایره وار مانع شکل گرفتن چروکها روی پیشانی می شود.


2. از بین بردن چروک بین ابروها: هر شست را با قدرت در کف دست دیگر بمالید و روی بینی خود بگذارید. آنها را با حرکت ملایمی روی ابروها تا شقیقه ها بکشید.


3. باز کردن حفره های سینوس: انگشتهای اشاره را به سرعت به هم بمالید، مثل دو چوب که آتشی راه می اندازند، هر دو را به طور عمودی به طرفین بینی خود برده  و با ملایمت چند بار به طرف بیرون و روی گونه ها بکشید. ضمن اینکه مجرای بینی خود را عمداً می فشرید.


4. حفظ گونه ها از افتادن: با شدت کف دستها را بهم بمالید و با ضربه های طولانی  و محکم، هر گونه را به طرف شقیقه ها بالا ببرید. شش یا هفت بار این حرکت را تکرارکنید و هر بار از ضربه های آهسته، یکنواخت و رو به بالا استفاده کنید.


5. فوران انرژی به صورت ملایم و یکنواخت: لبۀ درونی دستتان را ضمن اینکه شست را به طرف کف دست خم کرده اید، روی لب فوقانی خویش بگذارید و با حرکتی اره وار به شدت به این طرف و آن طرف حرکت دهید. محلی که بینی و لب فوقانی به یکدیگر متصل می شوند، اگر به شدت مالش داده شود، موجب می شود که انرژی به صورت فوران ملایم و یکنواختی جریان یابد، ولی اگر به فوران عظیم تری نیاز باشد با فشردن نقطه ای می توان به آن دست یافت، که در زیر لب فوقانی و زیر حفره بینی مرکز لثۀ فوقانی است.


6. ایجاد هوشیاری: انگشت اشاره را از پهلو زیر چانه حرکت داده و از حرکت اره واری به این طرف و آن طرف استفاده کنید. تحریک کردن این نقطه در زیر چانه هوشیاری آرامی ایجاد می کند. می توان این نقطه را با قرار دادن بر روی میزی کوتاه، در حالی که روی زمین نشسته ایم، فعال کنیم. راه دیگری برای فعال کردن این مرکز، در زیر چانه، این است که روی شکم دراز بکشید و دستها مشت باشد و یکی بر روی دیگری زیر چانه قرار بگیرد. باید مشتها را سفت کنید تا زیر چانه فشار ایجاد کند و سپس آنها را شل کنید تا فشار رها شود. سفت و شل کردن مشتها، حرکتی ضربان وار ایجاد می کند که فورانهای کوچکی از انرژی را مستقیماً به مراکز حیاتی می فرستد که با ته زبان در ارتباط است. این تمرین باید با احتیاط انجام شود، در غیر این صورت ممکن است گلوی شخص بگیرد.


تایشا آبلار/ گذر ساحران