دسته بندی : کارول تیگز


کارول تیگز با نام اصلی کاتلین پوهلمان ، ناوال زن و همتای ناوال مرد یعنی کارلوس کاستانداست. کارول را دون خوان در حالی که نوزده سال بیشتر نداشت ، پیدا کرد و تحت آموزش خود قرار دارد. تا سالها ارتباط او با کاستاندا و دیگر زنان گروهش تنها در ابرآگاهی بود و در دنیای روزمره هیچ اطلاعی از یکدیگر نداشتند. طبق گفته های پراکنده ی دون خوان در کتابهای مختلف ، او بسیار مقتدر بود و به راحتی مرز بین دنیاها را زیر پا می گذاشت و به جهان های دیگر وارد می شد ، حتی وقتی کاستاندا با پیشاهنگها(نیروهای غیر ارگانیک) درگیر شده و در جهان آنها گم شد ، وی با کالبد جسمانی خویش به همراه دون خوان به  دنیای غیر ارگانیکها رفته و کاستاندا را از آنجا بیرون کشید . بیشترین مطالب در مورد ایشان در کتاب هنر رویابینی ذکر شده است.

کارول پیش از کاستاندا ، مبارز مرگ را ملاقات کرد و کسی نمی داند که دقیقا بین آنها چه گذشت اما طبق گفته ی دون خوان ممکن است کارول با او به نوعی توافق انرژی مند در خلال ملاقتشان رسیده باشد. بعد از آن کارول به دنیاهای دیگری وارد شد ، دنیایی که ساحران کهن به آنجا رفته بودند و ناپدید گشت.

او برای ده سال ، از سال 1973 تا 1983 ناپدید می ماند و سرانجام همراه با فلوریندا دانر گرا و تایشا آبلار ظاهر می گردد ، آنها در مصاحبه ها حاضر می شوند ، سخنرانی می کنند ، کتاب می نویسند و در موسسه کلیرگرین شروع به آموزشهای تنسگریتی می نمایند.

در نهایت طبق روایات منابع پراکنده ، گروه کاستاندا در سال 1998 ناپدید می شود اما کارول با آنها نبوده است و در این جهان می ماند.