دسته بندی : هشت الیاف درخشان یک موجود فروزان


نقل به مضمون از متن کتاب افسانه های قدرت


-        جسم یک انسان را نمایش می دهند؟

-        جسم نگو. اینها هشت نقطه ی الیاف یک موجود فروزانند. همانطور که در طرح می بینی ، به عقیده ساحران انسان قبل از هر چیز اراده است. اراده مستقیماً به سه نقطه ی احساس کردن، رویا دیدن و دیدن مربوط می شود. سپس یک انسان منطق است. این در واقع مرکز کم اهمیت تری نسبت به اراده است، و تنها به صحبت کردن متصل می شود.

-        نگاهم کرد و لبخند زد.

-        از زمانی که برای اولین بار درباره ی این طرح حرف زدیم، اندکی قوی تر هستی. ولی هنوز برای شناختن هر هشت نقطه قدرت کافی نداری. روزی گنارو دو نقطه ی دیگر را نشانت خواهد داد.

-        همه انسانها این هشت نقطه را دارند یا فقط ساحران دارای آن هستند؟

-        می توان گفت که هر انسانی این هشت نقطه را با خودش به این دنیا می آورد. دو تا از آنها را یعنی منطق و صحبت کردن را هر کسی می شناسد. احساس کردن همیشه مبهم ولی شناخته شده است. اما انسان فقط در دنیای ساحران با رویا دیدن و دیدن کاملا آشنا می شود و عاقبت در بیرونی ترین حاشیه ی این دنیا، به دو نقطه دیگر دست می یابد. این هشت نقطه تمامیت نفس شخص را می سازند.

او روی طرح به من نشان داد که در حقیقت هر هشت نقطه به طور غیر مستقیم می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. از او درباره دو نقطه اسرار آمیز دیگر پرسیدم. به من نشان داد که آنها فقط به اراده وصل می شوند، و از احساس کردن و رویا دیدن و دیدن دور ، و خیلی دورتر از صحبت کردن و منطق هستند. او با حرکت انگشت نشان داد که آنها هم از نقاط دیگر و هم از خود جدا هستند.

-        دو نقطه دیگر هرگز تحت فرمان صحبت کردن و منطق قرار نمی گیرند. فقط اراده می تواند با آنها سر و کار داشته باشد. اما منطق به قدری از آنها دور است که دریافتشان کاری بس بی ثمر است. این یکی از مشکل ترین چیزهای فهمیدنی است، در عین حال این شاهکار منطق است که به همه چیز ترکیبی خردمندانه دهد.

پرسیدم که آیا این هشت نقطه با قسمتی از جسم یا عضوی از بدن ارتباط دارند؟ با لحن خشکی پاسخ داد:

-        بی شک.

و طرح را پاک کرد.