دسته بندی : فلوریندا دانر

 

Regine Margarita Thal نویسنده کتابهای مربوط به سرخپوستان  و آیین شمنیسم، او به نوعی یک مردم شناس و محقق قوم شناسی و بانی تحقیقات میدانی در باره بومیان ونزوئلاست.او در سال ۱۹۹۳ میلادی با مردم شناس و نویسنده مشهور کارلوس کاستاندا ازدواج میکند.از جمله آثار او «رویای ساحری» و «در رویا بودن» به ترجمه مهران کندری و همین‌طور «شابونو» به ترجمه سام سرابی می‌باشد.

فلوریندا دانر یکی از ساحران رویابین گروه ناوال کارلوس کاستاندا و هم‌چنین یکی از بنیان‌گذاران تنسگریتی (شکل مدرن شده‌ی حرکات جادویی) است. در کتاب‌های کاستاندا تا سال ۱۹۸۶ هیچ ذکری از او و نقشی که در گروه کاستاندا بر عهده داشت، نشده بود، تا اینکه در یکی از کتاب‌هایش نقش خود را در گروه کاستاندا آشکار کرد. فلوریندا دانر به همراه تایشا آبلارو کارول تیگز، به ناوال کاستاندا در بنیان‌گذاری تنسگریتی کمک می‌کردند. تنسگریتی سیستمی است که امروزه تمرین‌کنندگان فراوانی از آن پیروی می‌کنند.
در نظر ستایش کنندگان فلوریندا دانر، او تنها یک رویابین مقتدر و نادر نیست، بلکه هم‌چنین یک انسان‌شناس منحصر به‌فرد هم هست؛ کسی که به خوانندگانش اجازه می‌دهد تا به‌معنای واقعی کلمه، در جهان سرخ‌پوستان آمازون (آمریکای جنوبی) زندگی کنند؛ همچنین به عنوان یک درمان‌گر و البته به عنوان یکی از بهترین نویسندگان به‌شمار می‌آید.
او سه کتاب در کارنامه‌ی خود دارد که در آن‌ها قدرت رویابینی‌اش مشهود است:
«شابانو» کاری انسان‌شناسانه درباره‌ی سرخ‌پوستان آمازون است؛ جایی که در آن سیستم شناختی قابل فهم شکل گرفته است و به‌همین دلیل در این زمینه منحصر به‌فرد است. این کتاب در ایران با ترجمه‌ی مهران کندری و سام سرابی منتشر شده است.
«رویای ساحری» کاری انسان‌شناسانه درباره‌ی درمان‌گران آمریکای جنوبی است و نکته‌ی اساسی از دیدگاه این فرهنگ (آمریکای جنوبی) رویارویی با ناشناخته است. برگردان این کتاب توسط مهران کندری و از سوی نشر میترا به بازار عرضه شده است.
«در رویا بودن» درباره‌ی گروه زنان ساحر (ساحره) در جهان ناوال است. این کتاب نیز توسط مهران کندری به زبان پارسی برگردانده شده است.در این کتاب دانر به شرح آشنایی خود با گروه ساحران دون خوان و همچنین کاستاندا مفصلا شرح می دهد و این کتاب منبع بسیار خوبی برای تمرینات زنان به ویژه رویابینان است.

 

دانلود کتاب رویای ساحره :

دانلود


دانلود نرم افزار DjVu جهت استفاد از این کتاب (این نرم افزار مخصوص کتابهای کم حجم می باشد)



دانلود کتاب در رویا بودن :

دانلود



دانلود